Impulse4impact

In 7 stappen een impuls geven aan je impact

Natuurlijk communiceer je over je onderzoek. Je doet het vrijwel dagelijks. Je praat erover met collega's, overlegt met samenwerkingspartners of financiers en betrekt zowel het werkveld als studenten waar je maar kunt. Misschien tik je zelfs nog wel eens een bericht op LinkedIn of geef je een presentatie over jouw onderzoek. Naast het eindrapport zorg je voor een overzichtelijke infographic en werk je mee aan een podcast over jouw onderwerp. Zowel het rapport als de infographic en link naar de podcast plaats je online zodat iedereen ze kan vinden.


Is dit voor jou herkenbaar? Geweldig, want dan doe je dus al aan onderzoekscommunicatie!


Toch valt er meer uit te halen als je onderzoekscommunicatie gestructureerd aanpakt. In 7 stappen lukt dat al.


Impulse4impact

  1. Inventariseren
  2. Matchen
  3. Plannen
  4. Uitwerken
  5. Laden
  6. Stimuleren
  7. Evalueren
Download de pdf

“Deze training was een echte eye-opener! Handige tips en veel praktische voorbeelden hoe je communicatie doelbewust gedurende de gehele looptijd van je onderzoek kunt inzetten. Het heeft mij vooral bewust gemaakt hoe je de communicatie strategisch kunt plannen per onderzoeksfase zodat het niet een after-thought is maar je onderzoek ook weer een eindje op weg helpt.”